Om Maria Black og uacceptabel kundeservice

Klokken er lidt over fire, og takket være en tre timers morfar i eftermiddag kan jeg ikke sove. Som sædvanlig medfører det gerne en gang surfing rund omkring på Bloglovin, og det var her, jeg faldt over et indlæg, der på ingen måde sætter Maria Black i et godt lys.

Hvis I ikke gider læse indlægget, handler det kort om, at søde Pernille fik en ring i julegave, og allerede første gang hun havde den på, gik den i stykker. I butikken ville de ikke give hende en ny, da de mente, problemet var selvforskyldt (som de meget uvenligt gjorde hende opmærksom på!), en længere email til firmaet forblev ubesvaret, og Facebook-kommentarer blev rask væk slettet.

Jeg. Hader. Dårlig. Kundeservice. Og som dette indlæg er et glimrende eksempel på, så blander jeg mig gerne i andre folks sager for at få udbredt ordet om firmaer, der praktiserer det. På trods af at Pernille har loven på sin side (og har gjort opmærksom på dette), har hun hverken penge eller ny ring set, til gengæld bliver hun beskyldt for at være en snyder og andre ubehageligheder af firmaet. Det er ikke okay at behandle sine kunder sådan, og det er ikke okay at forsøge at skræmme legitimt reklamerende kunder væk med nedladende, nærmest truende opførsel.

For at føje spot til skade er dette langt fra første gang, jeg har hørt om denne type behandling af kunder hos Maria Black, og det gør mig helt harmdirrende vred. Jeg har skrevet til Pernille, at jeg synes, hun skal få sine læsere til at spamme med links til sit indlæg på Maria Blacks Facebook-side med en kommentar vedlagt hvert link udbedende en forklaring på situationen. Jeg har selv gjort det, (kommentaren blev dog slettet med lynets hast, hvilket er imponerende, tidspunktet taget i betragtning,) og hvis I skulle få lyst til at følge efter, så er I hjerteligt velkomne.

Om ikke andet, så har jeg nu sendt budskabet videre ud i verden. Maria Black er en røv, og jeg finder mig ikke i det. Jeg synes, det er vigtigt at signalere, at den type opførsel ikke er acceptabel. Og så pisser man heller ikke sådan lige på nogen i blogland, uden det får konsekvenser…

Kommentarer (8)

  • Wauw, det går godt nok over min forstand det her. 1) at man har den holdning, 2) at man synes, man kan behandle folk sådan, 3) og jamen, at man kan opføre sig så fuldstændig uanstændigt!
    Nu er det nok ikke det bedste eksempel, men da jeg arbejdede i Bilka, havde de en ret god filosofi: En husstand lægger omkring 40.000(?) årligt, så kunden har altid ret! Tror Maria Black selv, at Pernille (og andre) kommer igen? Det tror jeg ikke, de skal regne med…

  • Kære Miriam.

    Tusind mange tak fordi du gider dele min sag på din blog, og fordi du gider blande dig, det sætter jeg virkelig ubeskrivelig meget pris på! 🙂 Denne situation, har for mig været rigtig ubehagelig og derfor er jeg glad (og bestemt også vred) over at du har hørt om andre der har oplevet det samme. Jeg forstå ikke Maria Black behandler sine kunder sådan og at hun ikke allerede har tysset problemet ned, ved at sende mig en undskyldning, er slet ikke til at forstå for mig!? Jeg lavet senere i dag, et nyt indlæg hvor jeg opfordre folk til at dele det, så må vi se hvad der sker..
    Endnu engang, 12000 tak for din hjælp, du har fået mig til at tro på at jeg har gjort det rigtig og at man ikke kan behandle mig, eller andre kunder sådan! 🙂

    Mange kærlige hilsner Pernille

  • Jeg har både læst dit og Pernilles indlæg og er så forarget! Men samtidig også lettet, da jeg faktisk havde netop dem omtalte Maria Black ring på ønskeseddelen. Den måtte dog vige pladsen for en Carré ring og den er jeg nu kun endnu mere tilfreds med! Håber noget fornuft trænger igennem til firmaet.

  • Forstår overhovedet ikke hvorfor de behandler sagen på den måde. Det ville jo være titusinde gange lettere, hvis ringen bare skiftet ud. For begge parter. Uforståeligt nonsens.

Der er lukket for kommentarer.