Kommentarer (54)

  • Det med Boozt er også sket for mig i dag!! Sidste gang jeg købte noget derinde var tilbage i januar. Du skal ikke være flov. Der er da helt klart noget galt med deres system🤣

    • Det er også sket for mig! Og mange andre ifølge BT. Jeg troede også at jeg var den eneste, men det er jeg da heldigvis ikke 😅

      • Gud hvor vildt! Læste lige artiklen på BT. Jeg arbejder selv med ecommerce for en stor sportsvirksomhed og det her er godt nok det mest sindssyge jeg har hørt længe🤣

    • Prøv at læse artiklen på BT. Det lader til, at det er noget nyt, de har indført, og man har kontaktet Boozt, som insisterer på, at den er god nok. Det lyder helt bizart.

      • Jeg har skrevet til Boozt og fået dette “svar”:

        Jeg kan se, at din ordre automatisk er blevet lukket i henhold til vores “fair use”-klausul. Desværre kan jeg ikke se den nøjagtige årsag til dette, og jeg må derfor henvise dig til delen “fair use” i vores vilkår og betingelser, hvor du kan læse mere om klausulen.

        Vores system har automatisk lukket din ordre grundet en udregning baseret på dine køb under de seneste 12 måneder, da disse har vist sig at være i modstrid med vores “fair use”-klausul, og dermed ikke lever op til vores vilkår og betingelser med hensyn til bæredygtig og rimelig handel.

        Hvis du har spørgsmål angående dine tidligere bestillinger, reklamationer eller andet, er du velkommen til at kontakte os.

        • Jeg synes virkelig ikke, det giver mening, men man skulle næsten synes, de havde travlt med at gå ud og redde ansigt, hvis der var sket en større fejl, og i stedet lader det til, at de bekræfter deres beslutning.

          • Jeg forstår det virkelig heller ikke. Det underlige er også, at de først skriver, at de ikke kan se den nøjagtige årsag til udelukkelsen og derefter skriver at mine køb har været i modstrid med deres fair use klausul. Det er som om de ikke helt har vidst, hvad de skulle skrive.
            Jeg har også spurgt om udelukkelsen gælder for evigt, men det svarer de ikke på. De kunne da i det mindste have givet en advarsel først 🤷🏼‍♀️

        • Jeg synes, det er vildt unfair at indføre det med tilbagevirkende kraft. Hvis de laver reglerne om, bør det da gælde fra nu af! Men jeg tror, de kommer til at miste vildt mange kunder på det.

          • Helt enig, Simone. Og jeg synes også, at det er unfair, at de ikke giver en advarsel først. Det har i hvert fald mistet mig som kunde.

    • Bare rolig, jeg er blevet banned fra Asos af samme grund. Deres regler har jo altid heddet, at man måtte returnerer ligeså tosset man ville. Så skrev de ud, at de ville ændre de regler som så trådte i kræft pr-første-i et eller andet. Men den dag de trådte i kraft, blev jeg banned for at havde overtrådt reglerne (som jo ikke lige fandtes da jeg overtrådte dem….)

    • Jeg er virkelig glad for at jeg ikke handler hos boozt, men også nervøs for om andre firmaer følger trop. F eks har bestseller for nylig ændret deres betingelser også noget med dem der sender meget retur, men ved ikke om man kan blive banned. Jeg handler meget hos bestseller, men idet jeg er en str. XL og deres tøj altid vises på en str. S, kan det virkelig være svært at vide om tøjet passer ud fra billeder alene. Derudover synes jeg deres størrelser varierer helt vildt. Noget kan jeg passe i L andet er alt for småt i XL. Jeg returnerer nok 70% af det jeg bestiller, men jeg lægger nok også et par tusind om måneden i gennemsnit for det jeg beholder. Hvis en netbutik ikke kan holde til at folk returnerer, så må de se indad og kigge på årsagerne til at folk returnerer meget. Eller evt. sætte prisen op for fragt/retur. Jeg synes det virker dybt godnat at udelukke kunder på denne måde, og jeg tror de skyder sig selv i foden..

      • Jeg har lige fået denne opfølgende mail fra Boozt:

        Mange tak for din henvendelse.

        Ja det betyder at du er blokeret og ikke kan handle hos os igen.

        Jeg ønsker dig en god dag.

        Fuck, hvor er det vildt at de kan gøre dette! Er det virkelig lovligt?!

        • Jeg forstår sådan set godt deres beslutning fra et forretningssynspunt. De oplever med al sandsynlighed, at der er kunder, de reelt mister penge på, og det må siges at være dårlig forrretning. Jeg forstå så ikke, at de ikke i stedet tackler det ved at indføre gebyr for fragt og retur, men de må have vurderet, at det her er en bedre løsning. Fra et PR-synspunkt forstår jeg så ikke den beslutning, det er helt hul i hovedet at behandle kunder sådan.

          • Jeg er helt enig, Miriam. I mine øjne burde de indføre returgebyr, som så mange andre onlinebutikker har. Men farcen fortsætter faktisk… Jeg har nemlig lige fået denne mail (eller, fik den en time efter den anden mail):

            Hej Igen,

            Mange tak for din henvendelse.

            Vi lavede en fejl og kom til at blokere dig, men dette var en stor fejl og du er velkommen til at bestille hos os igen.

            Beklager fejlen.

            Jeg ønsker dig en rigtig god weekend.

            Så de “kom til” at blokere mig?! Det er sgu lidt sjovt.

          • Bahahaha! De må have fundet ud af, at de har lavet en seriøs fuck-up og trækker i land igen nu. Det er dælme ikke særlig prof håndteret. “Beklager fejlen”. Haha!

  • Til dig på 27 der starter i alkoholbehandling… du HAR styr på det ! Erkendelse er det første skridt … det er der mange der er meget ældre end dig der ikke har.
    I min optik er du godt på vej 💛 God vind med det

    • Jeg var også på afvænningsklinik for alkoholisme da jeg var 29 (jeg drak 2-4 flasker vin om dagen), og det har været så godt! Livet bliver meget sjovere, jeg lover!

    • For mig er det “ligge” i stedet for “lægge”, “aDvokado”… og så folk der udtaler “steak” som “steek”. Det betyder to vidt forskellige ting, people!!

      … ja, jeg har stærke følelser omkring dette 😛

        • Jeg har (fornyligt) fået dette tip for at huske forskel:

          Ligger – er en stilstand (et papir der ligger på kommoden. Eller, filen ligger under H-drevet. Osv).

          Lægger – er når noget er i bevægelse… (Jeg lægger mig lige ned. Du må gerne lægge den på bordet når du går. Osv).

          Ligger = stilstand
          Lægger = bevægelse
          – jeg husker det ved at der er et ‘æ’ i bevægelse og et ‘ i’ i stilstand.

        • Ligge gør man, når der er tale om en stillestående/siddende tilstand. Altså: Jeg ligger i min seng og sover.
          Lægge er en aktiv handling, altså: jeg lægger tasken på bordet.
          Du kan huske det på vokalerne : Ligge = stille, Lægge = bevægelse 😊

        • Skift ligger/lægger ud med sidder/sætter. “Jeg lægger telefonen” bliver til “jeg sætter telefonen” og derfor er det med æ☺️

        • jeg kæmper også med ligge og lægger. Jeg er ellers normalt okay til sådan noget. Men de to har jeg aldrig rigtig været godt venner med. Jeg er begyndt at bruge “sidde” og “sætte” som reference.

          Så når jeg f.eks. skal sige/skrive “jeg ligger her” eller “jeg lægger mig her”, tænker jeg hvad lyder bedst:

          “Jeg sidder her” eller “jeg sætter her” derfor bruger jeg ligger i denne sætning

          “jeg sidder mig her” eller “jeg sætter mig her” derfor bruger jeg lægge i den sætning.

          Jeg synes dog stadig den er svær, og jeg har svært ved selv at høre forskellen op ligge og lægger. 🙂

    • De siger at man skal sende retur 1-2 gange i ugen, for at falde ind under det, men sidste gang jeg bestilte var i januar 2019, og jeg er udelukket fra Boozt.

  • Til dig som starter i alkohol behandling – det er super sejt!! 😍 Min far drak de første 16 år af mit liv, og blev først ædru efter 20 år som alkoholiker. Super sejt at du gør noget ved det nu, i stedet for at vente til du er 50 år gammel. Ønsker dig alt det bedste 👏

  • Til dig som starter i alkoholbehandling: du er sej!
    Min far slutter 5 ugers behandling om lidt. På behandlingsstedet er ca. halvdelen unge mennesker på 25-26 år.
    Du gør noget ved det, du er sej og er allerede kommet klart ved at have valgt behandling.

  • Dig den 27-årige. Jeg synes du er seriøst sej! Tænk at have indsigt nok til at se at man har et problem og mod nok til at tage ansvar og gå i behandling. Wow!

  • Til dig der starter i alkoholbehandling. Du er mega sej.

    Der er rigtig mange, der ikke har styr på deres liv, og der er også rigtig mange, der ikke gør noget ved det.

    Du har taget en aktiv beslutning om at gøre noget ved det, og det kræver en enorm styrke. Så du skal vende den om. Du er ikke svag overhovedet.

    Du er pisse stærk.

    Jeg håber, du lykkes med det. Jeg garanterer, at du kan få et fantastisk liv uden alkohol.

    Nu ved jeg ikke, hvilken behandling det er, men jeg vil anbefale AA. Træd ind ad døren der, og du vil få et netværk af personer med samme udfordring. Du vil aldrig være alene, og vil møde de mest rummelige, taknemmelige og fantastiske mennesker.

    Held og lykke

  • Som andre skriver: Dig, der begynder i alkoholbehandling, du er så sej og modig! Det må kræve meget at indse, at man har brug for hjælp endsige faktisk at opsøge det og gøre noget ved det. Misbrug er ikke selvforskyldt, og at begynde i behandling er derimod virkelig stærkt. Jeg håber, det bliver starten på noget godt 🙂

    Hepper på dig <3

  • Til alle jer der synes dårligt om “fair use” hos internetbutikkerne. Er det ikke OK at de store firmaer faktisk gør noget for at birdrage til klimakampen? Som jeg forstår det er det for at undgå den transport etc returvarer medfører. Hvis vi skal være helt ærlige, er der så nogen der har brug for at købe tøj 1-2 gange om ugen? Mit klædeskab er rimelig up to date og jeg køber maxxxxx 1 gang hver 3-4 måned, forstår slet ikke hvordan man kan have råd til mere hahah. Bare lige før I får det helt galt i halsen, så er deres tiltag både godt for pengepungen og miljøet så what’s not to like. Peace out

    • Det lugter af dårlig undskyldning, synes jeg. Altså at det skulle være pga returvaretransport. Det ville betyde, at de har en forventning om, at der er tendens til, at man beholder hele sin ordre? Hvis man returnerer bare én ting, er der jo returtransport. Jeg tror snarere, det bunder i, at folk beholder for lidt af deres ordrer, og det derfor giver dem et underskud (eller bare ikke overskud nok), når de tilbyder både fri fragt og fri retur. Jeg køber ikke helt forklaringen fra dem, at det er folk, der bestiller 1-2 gange om ugen. Jeg har ikke set en eneste endnu, der har et forbrug på det niveau, og der kan jeg selvfølgelig ikke garantere, at folk taler sandt, men det skulle undre mig meget. 😀 Jeg tror snarere, de har haft gang i en algoritme, der fortæller dem, hvor stor en procentdel af indkøb er blevet returneret, og dem, der er dårlig forretning, er røget ud.
      Jeg shopper ikke selv på Boozt længere, så jeg har ikke en mening om, hvorvidt de er røvhuller på den bekostning eller ej, men jeg synes, det er afsindigt dårlig signalværdi over for kunderne, og jeg fatter helt ærligt ikke, at deres PR-afdeling er gået med til det. 😀

    • Hej Julie 🙂
      Jeg kan sagtens følge din tanke, men jeg studser over, at Boozt ofte reklamerer med f.eks. 20 procent på køb over 899 kr. Sådanne tilbud opfordrer i min optik til at købe (og returnere) mere end nødvendigt – netop for at opnå rabatten.
      Hvis ‘fair use’ skal ses som et klimakampstiltag, så er der – for mig at se – andre aspekter af forretningsgangen, som eksemplet ovenfor, der er mere nærliggende at genoverveje 🙂

  • Til jer der er udelukket fra Boozt og lignende butikker, så er jeg 100% med på butikkens side.
    Jeg har selv en netbutik og vi får 30-60% retur, afhængig af om det er sæson varer eller fra det faste sortiment. Når vi pakker en ordre, så koster det ca. 6-8 kr. pr. pluk beregnet ud fra en timeløn på 160,-. Kommer der varer retur, så betaler vi dobbelt op på fragten – som også er “fri”. Returvarerne skal herefter sorteres og lægges på ind på rette hylde i reolerne. Det koster gennemsnitlig 23 kr. pr. vare i timeløn. Oveni det kommer tiden med at kreditere ordren + gebyr ved Nets.
    Så en ordre på 300 kr. Med en avance på 100 kr, kan rimelig hurtigt koste mig penge at få en ordre retur.
    Så ja. Det er helt rimeligt at indføre en fair use klausul.

  • Til dig som har sex mens dit barn er i sengen: Det gjorde mine forældre også, og jeg troede at min far var voldig overfor min mor. Derfor græd jeg ofte i smug mens jeg lå i sengen, og når jeg sov inde hos mig selv, gik jeg altid ind og forstyrrede dem, fordi jeg ville beskytte min mor. Jeg forstod jo ikke at det var den måde voksne legede på. Det er blevet til et traume fra min barndom, som jeg har været nødt til at få bearbejdet gennem en psykolog. Jeg deler min historie, for jeg er sikker på at ingen forældre ønsker det for deres børn, og håber at det sætter nogle tanker i gang 🙂

    • Jeg har det på præcis samme måde. Har dog ikke gået i behandling for det, men jeg troede også at min far gjorde min mor ondt og jeg lå ved siden af med ondt i maven og tårer i øjnene. Det tidligste minde jeg har om det var som 5-årig, så nej barnet ved ikke hvad der foregår, men derfor betyder det desværre ikke, at barnet ikke reagerer.

  • Eftersom at min kommentar ikke er godkendt, går jeg ud fra at jeg ikke har formuleret mig ordentligt, så jeg prøver igen.

    Til dig der har sex med barnet i sengen:

    Mine forældre gjorde det også, og selvom jeg ikke vidste hvad der foregik da jeg vågnede, kunne jeg mærke at det var noget jeg ikke skulle være en del af. Det var nogle af de længste minutter i mit liv, da jeg lå dér musestille og lod som om at jeg sov. Det var så ubehageligt. Jeg er 26 nu og det er ligesom “anonym” blevet et traume fra min barndom.

    Jeg ønsker ikke at du skal skamme dig eller noget, blot at du tager det til eftertragtning og fremadrettet tænker på hvor ubehageligt det er som barn at vågne og være vidne til det.

    • Du har ret – reglerne er lidt mere strikse med hemmelighederne, end de vanligt er i mit kommentarfelt, fordi man helst ikke skal føle sig angrebet/skældt ud eller lignende på baggrund af sin hemmelighed, så din første røg i svinget på den bekostning. Den her er til gengæld lige i øjet. Tak for det! 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.